Retur & Angrerett
Retur & Angrerett
Når du som forbruker handler varer på Internett, har du som hovedregel alltid 14 dagers angrerett i henhold til lov om opplysningsplikt og angrerett. Dette innebærer at du må varsle Swedish Match innen 14 dager etter at du mottok varen, om at du benytter deg av angreretten. Deretter må du så raskt som mulig og senest 14 dager deretter, returnere varen. Ikke avhentet pakke betraktes vanligvis ikke som en slik benyttelse av angreretten.
Angreretten løper fra den dag du mottok varen, og gjelder under forutsetning av at varen returneres til Swedish Match i mest mulig uendret stand. Det innebærer at du ikke får bruke varen, fjerne etiketter eller bryte eventuelle forseglinger, bortsett fra det som er nødvendig for å undersøke varen (fastsette varens art, egenskaper eller funksjon). Hvis du skal benytte deg av angreretten, bør varen sendes tilbake til Swedish Match i originalemballasjen.
Hvis du vil benytte deg av angreretten, kan du gjøre følgende:
- Bruke returseddelen som vi sender deg når du kontakter vår kundeservice om din retur. Vi vil da også legge ved en fraktseddel til deg.
Hvis du ikke bruker den retur- og fraktseddelen som du får fra vår kundeservice, vil du som kjøper måtte dekke eventuelle returkostnader selv. Uansett hvordan du velger å gjennomføre returen, må du også kunne dokumentere ditt kjøp fra swedishmatch.no, for eksempel gjennom ordrebekreftelsen/kvitteringen vi sendte til din e-postadresse i forbindelse med bestillingen. Når vi har mottatt din retur, kommer du også til å få en bekreftelse til den e-postadressen du oppgav ved kjøpet. Deretter kommer vi til å tilbakebetale kjøpsbeløpet til deg så raskt som mulig, senest 14 dager etter dagen vi mottar returen.
Hvis produktet er brukt med brutte etiketter eller håndtert mer enn det som kreves for å undersøke egenskapene og funksjonene, trekker vi et beløp fra tilbakebetalingen tilsvarende varens verdiredusering. Siden du selv står for risikoen for varene du returnerer, anbefaler vi at du pakker varene på en sikker måte slik at de ikke skades under transporten.
Det som står over gjelder altså kun for returer. Hvis du opplever problemer eller feil med produktene du har fått hjem, kan du heller reklamere på det her.