Hvordan reklamerer jeg på et produkt?
Reklamasjon og returer
Vi beklager at du har fått et produkt som ikke oppfyller forventningene dine. Vi stiller høye krav til at produktene våre alltid skal ha høyeste kvalitet. Derfor setter vi stor pris på at du kontakter oss hvis du ikke er fornøyd med produktet du har kjøpt.
Reklamasjonsretten omfatter kun opprinnelige feil, ikke for eksempel feil som skyldes normal slitasje eller at varens normale holdbarhetstid er utløpt. Du finner hele reklamasjonspolicyen vår her.
Reklamere her
Vi beklager at du har mottatt et produkt som ikke svarer til forventningene dine. Her finner du alt du trenger for reklamasjoner og erstatning.
Ønsker du å reklamere snus- eller nikotinposer fra Swedish Match, gjør du det enklest via knappen under. Dette gjelder alle Swedish Match-produkter. Både porsjonssnus, løssnus og nikotinposer som er kjøpt i butikk eller på nett.
Klikk på knappen og fyll inn informasjonen vi trenger for å motta reklamasjonen din. Lenken fører til siden feedback.swedishmatch.com og du må kunne bekrefte alderen din med en elektronisk ID for å fullføre reklamasjonen.
Hvis du har andre spørsmål eller funderinger, er du hjertelig velkommen til å kontakte vår kundeservice. Du når dem enklest via vårt e-postskjema, på telefonnummer 800 800 89 eller via chatt-ikonet nederst i høyre hjørne.
Reklamere flere bokser
Hvis du har kjøpt mer enn én boks samtidig, kan du bruke to forskjellige måter å reklamere på:
- Den enkleste måten. Sjekk alle boksene direkte for å sikre at de ikke har samme feil.
- Den vanskeligste måten. Sjekk boksene individuelt når den forrige dosen er tom.
Hvis det dessverre viser seg at flere av boksene har samme feil, kan du ta et samlet bilde av alle boksene, med feilen synlig, og legge ved bildet i skjemaet. På den måten ser vi omfanget av problemet og kan tilby rettferdig kompensasjon. Hvis du sjekker alle boksene direkte, kan kundeservice også behandle saken din raskere, og du trenger kun å fylle ut skjemaet én gang. Vi ber deg også unngå å sende inn flere reklamasjoner angående samme boks.
Transportskader
For at klager om en transportskade på et produkt fra swedishmatch.no skal kunne behandles raskest mulig, ber vi deg oppbevare produktets emballasje slik at den kan besiktiges. For å kunne returnere varen må du også kunne dokumentere kjøpet på nettstedet, for eksempel gjennom ordrebekreftelsen/kvitteringen som Swedish Match sendte til e-postadressen du angav i forbindelse med bestillingen. Ved retur og reklamasjon på grunn av transportskade, ber vi deg kontakte oss direkte per e-post, telefon eller chat.
Angrerett og returer
Når du som forbruker handler varer på Internett, har du som hovedregel alltid 14 dagers angrerett i henhold til lov om opplysningsplikt og angrerett. Dette innebærer at du må varsle Swedish Match innen 14 dager etter at du mottok varen, om at du benytter deg av angreretten. Deretter må du så raskt som mulig og senest 14 dager deretter, returnere varen. Ikke avhentet pakke betraktes vanligvis ikke som en slik benyttelse av angreretten.
Angreretten løper fra den dag du mottok varen, og gjelder under forutsetning av at varen returneres til Swedish Match i mest mulig uendret stand. Det innebærer at du ikke får bruke varen, fjerne etiketter eller bryte eventuelle forseglinger, bortsett fra det som er nødvendig for å undersøke varen (fastsette varens art, egenskaper eller funksjon). Hvis du skal benytte deg av angreretten, bør varen sendes tilbake til Swedish Match i originalemballasjen.
Hvis du vil benytte deg av angreretten, kan du gjøre følgende:
- Bruke returseddelen som vi sender deg når du kontakter vår kundeservice om din retur. Vi vil da også legge ved en fraktseddel til deg.
Hvis du ikke bruker den retur- og fraktseddelen som du får fra vår kundeservice, vil du som kjøper måtte dekke eventuelle returkostnader selv. Uansett hvordan du velger å gjennomføre returen, må du også kunne dokumentere ditt kjøp fra swedishmatch.no, for eksempel gjennom ordrebekreftelsen/kvitteringen vi sendte til din e-postadresse i forbindelse med bestillingen. Når vi har mottatt din retur, kommer du også til å få en bekreftelse til den e-postadressen du oppgav ved kjøpet. Deretter kommer vi til å tilbakebetale kjøpsbeløpet til deg så raskt som mulig, senest 14 dager etter dagen vi mottar returen.
Hvis produktet er brukt med brutte etiketter eller håndtert mer enn det som kreves for å undersøke egenskapene og funksjonene, trekker vi et beløp fra tilbakebetalingen tilsvarende varens verdiredusering. Siden du selv står for risikoen for varene du returnerer, anbefaler vi at du pakker varene på en sikker måte slik at de ikke skades under transporten.
Det som står over gjelder altså kun for returer. Hvis du opplever problemer eller feil med produktene du har fått hjem, kan du heller reklamere på det her.
Reklamasjonspolicy
Hvis en vare avviker fra avtalen eller på annen måte ikke tilsvarer beskrivelsen som Swedish Match har oppgitt, kan du som forbruker reklamere på varen til Swedish Match.
I slike tilfeller er du velkommen til å reklamere på produktet du har fått. Her finner du informasjonen du trenger for å kunne reklamere.
Reklamasjonsretten omfatter kun opprinnelige feil (ikke for eksempel feil som skyldes normal slitasje eller utløpt holdbarhetstid). Melding om feilen skal formidles til Swedish Match innen rimelig tid etter at du oppdaget eller burde ha oppdaget feilen, og alltid senest tre år etter at du mottok varen. Swedish Match anbefaler derfor at du kontrollerer varen nøye rett etter mottak.
Avhengig av produktfeil (f.eks. lukt/smak på snusen) kan vi kreve at du returnerer produktet til oss. Du står selv for risikoen for varer du returnerer. Swedish Match anbefaler derfor at du emballerer varen slik at den ikke risikerer å skades under transporten. Varen skal, om mulig, returneres ubrukt og med uskadd originalemballasje (du bø f.eks. ikke skrive, teipe eller sette frimerker på originalemballasjen).